Tuesday, May 31, 2011

Hackers post phony Tupac story on PBS website

WASHINGTON (AP) — PBS officials say hackers have cracked the network's website, posting a phony story claiming dead rapper Tupac Shakur was alive in New Zealand, and a group that claimed responsibility for the hacking complained about a recent "Frontline" investigative news program on WikiLeaks.

PBS confirmed Monday that the website had been hacked. The phony story had been taken down as of Monday morning. It had been posted on the site of the "PBS NewsHour" program, which is produced by WETA-TV in Arlington, Va.

Anne Bentley, PBS' vice president of corporate communications, said in an email that erroneous information posted on the website has been corrected. The hackers also posted login information for two internal PBS sites: one that media use to access the PBS press room and an internal communications website for stations, she said. She said all affected parties were being notified.

David Fanning, executive producer of "Frontline," said he learned of the hacking early Monday, nearly a week after the program aired its "WikiSecrets" documentary about the leak of U.S. diplomatic cables to the WikiLeaks website. The documentary, produced by WGBH-TV in Boston, generated criticism and debate on the program's website in recent days from those sympathetic to WikiLeaks founder Julian Assange and from those who thought the program was fair, Fanning said.


No comments: